turbo czy kompresor???

site
Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
ludzie planuje na wakacje troche doładować moj± crx ale nie bardzo mnie stać na turbo i my¶lę narazie zamontować kompresor od mercedesa 1.8...
jaka jest wasza opinia na temat tego rodzxaju doładowania?
też chciałbym móc wiedzieć jak± najlepiej turbine kupić bo może jednak mnie taniej wyniesie niż kompresor...
gdzie i za ile można taki bajer zakupić?

Edit Parówa
Pamietaj edytuj posty


z tego co wiem nowe turbinki sa drogie wiec duzo ludzi kupuje turbinki z aut ktore mialy seryjne turbo np z audi daje do regeneracji i wychodzi taniej a mozna nawet tanio znalezc T i zrobic HMT (home made turbo ) jak to zrobil jeden kolega z forum crx.info nie pamietam dokladnie nicku ale mial wezyki z obi i takie tam rozne rzeczy i mu to jakos jezdzi, polecam zalogowac sie na www.honda-crx.info i tam zadac takie pytanie lub poszukac (dawno tam nie zagladalem ale napewno cos znajdziesz o tym) a tu jeszcze stronka o HMT http://www.homemadeturbo.com/ i zapraszam na hondatech.pl tam o tym pisza bardzo duzo
ostatnio slyszalem ze ktos ma do sprzedania caly komplet pod turbo za troszke ponad 3tys. chyba Bartek to oglaszal na spocie
szczerze mowiac to jak masz troche kasy to wole ja odlozyc i poczekac na kolejny przyplyw zeby zalozyc kompletne turbo niz kombinowac z kompresorami na temat HMT (home made turbo) duzo mozesz sie dowiedziec od Pumy czy Kureckiego ktorzy sa urzytkownikami tego forum oni sie w to bawia
Bartek czy Maly tez powinieni ci duzo na ten temat powiedziec i przyblizyc koszty
powodzonka w modyfikacjach
Kompresor, duzo mocy Ci nie da...pozatym zamontowanie go nie bedzie takie proste,bo trzeba przerobic jakos kolektor, a to nie takie latwe,gosc na CKPL sprzedaje kompresor do Dseries za 4500zl,i jak patrzylem na wykresy to tak jakos mnie nie krecily jak za taka cene wiec pozaostaje myslec nad Tirbo, pogadaj z puma i kureckim, ciekawe jaka kwote oni Ci powiedza,co do HMT to bym sie nie bral, bez dobrej znajomosci mechaniki,lepiej chyba odlozyc kase i poczekac az cos sie trafi dobrego...


Tu sie mozna cos dowiedziec o turbo
http://honda-kielce.pl/viewtopic.php?t=467
pamietaj ze kompresor jest napedzany na pasku przez co masz straty wynikajace z obciazenia. jendym slowem musisz dobrze dobrac kompresor zeby to mialo sens (wiem ze przyklad troche z kosmosu ale kompresor w Mercedesie SLR potrzebuje 170KM zeby sie rozpedzic )
z reszta tak jak solina pisal z montazem jest troche roboty. pszukaj na CKPL o aucie uzytkowniak wojtekr czy jakos tak. ma b16 na kompresorze. zobacyzs zile mial modzenia zeby to podeszlo

ten zestaw turbo za 3k juz nieaktulany
A nie lepiej poprostu wymienić kolektory ? duzo mniej roboty efekt uper - a jak Ci mało to nosa i pozamiatane.
ale samym kolektorem to on nie zyska tyle co na kompresorze czy turbo! nie ma opcji! choc to inny rzad wielkosci ($)
jesli myslisz o tym powaznie to mysle zeby sie nie wyglupiac kompresorem
Kompresor pasuje do wielkiego V8 a nie do hondy (takie jest moje zdanie)
a co do kosztow to z turbo lepiej widziesz mi sie wydaje (oczywiscie zalezy wszystko od tego na jakich gratach bedzie budowane)

... no i turbo ladnie ¶wiszczy i syczy z blowoff a kompresor strasznie jęczy

Mnie sie podoba definicja turbo
"Im szybciej jedziesz tym szybciej jedziesz"
def. jest mistrzowska
jak mnie kiedys ktos zapyta co to jest turbo to wlasnie to odpowiem

rudzinski napisał/a:
pamietaj ze kompresor jest napedzany na pasku przez co masz straty wynikajace z obciazenia

a turbo to co kreci sie dzieki energi z kosmosu ? w inny sposob, ale tez moc zabiera.

nieprawda, turbina jest napedzana mechanicznie przez spaliny i nic nie odbiera.


nieprawda, turbina jest napedzana mechanicznie przez spaliny i nic nie odbiera.


dajmy na to ze masz dwa identyczne silniki jeden z normalnym kolektorem wydechowym, drugi z kolektorem pod turbo i z turbo sprezark±. W drugim silniku spaliny napedzaja turbine a powietrze ze sprezarki nie trafia do silnika tylko gdzies tam sobie dmucha, czyli nie odzyskujesz mocy.
Ktory silnik bedzie mocniejszy ? .... bo ja uwazam ze ten ze zwyklym kolektorem

turbo sprezark±.

To turbo czy sprezarka??

mam wrazenie ze sobie jaja ze mnie robicie...

to ja Ci kaktus powiem krotko: nie masz zupelnie pojecia o czym mowisz
poniek±d
ostatnio słyszałem od kumpla mechanika że montaż samego intercoolera na dolot daje około 10-15% mocy...
wydaje mi się że to kant ale co wy ludzie s±dzicie na ten temat?
szukałem w całym necie ale nic na ten temat nie znalazłem wszystko tylko na temat turbo choć znalazłem opis przeróbek jak kolo nie miał intercoolera przy turbo a kiedy założył moc wyci¶nięta na hamowni wzrosła o prawie 20KM:neutral:
więc co? sam intercooler da co¶ powera?
intercooler sam z siebie nie daje mocy. on przez to ze chlodzi powietrze (przez co zwieksza jego gestosc) pozwala dostarczyc wiecej powietrza do komory spalania co rowna sie uzyskaniu wiekszej mocy (przy odpowiedniej dawce paliwa)

zeby zwiekszysc wydajnosc IC stosuje sie np natrysk wody lub CO2 co dodatkowo podnosci zdolnosc chlodzenia

ostatnio słyszałem od kumpla mechanika że montaż samego intercoolera na dolot daje około 10-15% mocy...

w aucie N/A raczej straty 10-15%, a turbo to może tyle dać ale niewiele jest aut seryjnie uturbiunych ale bez IC. W takim może dac tego typu przyrost. Tak samo jak w autach w których IC jest wzglednie umieszczone też doda KM ale czy w takiej ilo¶ci, hmmmm nies±dze.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reszka.htw.pl
  • All right reserved.
    © Internet to potÄ™ga ÂŤ ObserwujÄ™, myĹ›lÄ™, piszÄ™ – serwis Goldenrose